Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna Almanach MG - średniowiecze
Skarbnica wiedzy mistrzów gry
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MG a Gracze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna -> Prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Achilles




Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:02, 26 Kwi 2006    Temat postu: MG a Gracze

Z MG jest często pewien problem ... gracz chce coś zrobić (co niekoniecznie ma sens) a MG popełnia podstawowy błąd - mówi : Nie możesz ...

Drogi MG sprawa jest prosta ,nie podcinaj swoim graczom skrzydeł ... mówiąc : nie możesz, właśnie to robisz .Tym sposobem Ty będziesz zmęczony ciągłymi kłutniami z graczami o to co można a czego nie .Oni natomiast nie będą się rozwijać (gracze a nie ich postaci) i co gorsza mogą porzucić Cię jako MG, a nie oszukujmy się MG bez graczy jest nikim .

Dlatego właśnie musisz pozwolić im rozwinąć wyobrażnię i intelekt (właśnie w takiej kolejności), a Oni w nagrodę mogą Cię naprawdę mile zaskoczyć .Założenie jest takie (tutaj znowu chylę czoła przed Forestem) nigdy nie mów : nie możesz ... pozwól mu (graczowi - forma bezosobowa) spróbować ,daj maksymalne modyfikatory ujemne jeśli uważasz to za nie możliwe ale zawsze zostaw minimalną (np. 1 %) szansę ... a jeśli o dziwo się uda ... nie ma problemu gracz będzie uważał ,że udało mu się to co sobie wymyślił ,ale tak naprawdę tylko od Ciebie zależy co tak naprawdę się stało (czyt. jaki zbieg okoliczności) ... a jeśli się nie uda ,cóż Ty wychodzisz na plus .co nie miało się stać się nie stało ale gracz widzi ,że zawsze może spróbować ,nie jest sztucznie ograniczany ... powiem jedno prawdziwi gracze potrafią to docenić ,a i TY czasem możesz zostać zaskoczony (wiem, wiem nie przepadasz za tym), ale w tej pozytywnej formie .Wbrew pozorom gracze naprawdę potrafią mieć genialne pomysły ,a MG który uważa się za Alfę i Omegę długo nie porzetrwa ponieważ gracze go opuszczą ,a jak już mówiłem MG bez graczy jest nikim.

zapamiętaj tę przestrogę Mistrzu Gry i daj swoim graczom Rozwinąć skrzydła ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bornkes
Administrator



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:05, 28 Kwi 2006    Temat postu: Tyrania?

Zgadzam się z przedmówcą. Mój przykład z niedawnej sesji "tyranii" MG

- nowy gracz
- zamknięty w wozie
- małe okienko do woźnicy - widać konie
- akcja w nocy, konie podczepione do wozu
- graczka już przekonany o złośliwości i tyranii MG próbuje improwizować.
- elfka + umiejętność hipnoza, gadanina, brak opieki nad zwierzętami

Elfka: Mówię do koni i chce obudzić ich naturalny instynkt by szły do wodopoju.
MG: jak to ?
Elfka: ( wymienia jw.) hipnotyzuje
MG: Nie możesz tego testować
Elfka: Ale ja chce to zrobić
MG: Nie możesz tego zrobić, nie masz nawet umiejętności opieki nad zwierzętami.
Elfka: Ale mam hipnozę i moim elfim głosem chce do nich mówić, jestem Elfem!!
MG: (bieżę podręcznik i czyta opis hipnozy) nie masz kontaktu wzrokowego, a konie to głupie istoty.
Elfka: Ale jestem Elfką. Po za tym nie kontakt wzrokowy tylko przykucie uwagi jest noc i głos powinien starczyć.
inni Gracze: pozwól jej.
MG: Nie może
inni Gracze: pozwól jej chodź na 01
MG: jak wyrzuci minus 20 na kostce to jej się uda
inni Gracze: przeczesz się nie da...
MG: konia też się nie da zahipnotyzować, jak chciała ty latać też jej mam pozwolić?!


Tu można było się długo kłócić, ale po co... Chodziło tylko o jeden rzut, a MG zabronił jej nawet powiedzieć słowa. Jak by padło na kostce 01 te konie same by poszły do wodopoju, albo poniosły bo wyczuły niebezpieczeństwo. Liczy się chyba efekt, a nie obrona świętej zasady MG ma zawsze racje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bornkes
Administrator



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 0:59, 29 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie będę przeklejał...
Warto przeczytać kilka razy w odstępach dwóch trzech dni...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Almanach MG - średniowiecze Strona Główna -> Prowadzenie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin